Offentlighet, kakor och tredjepartstjänster

Vår användning av din information och vad du behöver veta.

Sammanfattning: Vi bryr oss om våra användares privatliv. Du kan läsa mer detaljer om det här nedan. Vi gör vårt bästa för säkra den privata information som vi har i vår databas. Precis som många andra webbplatser använder vi ibland kakor för att hjälpa oss göra tjänsten bättre. De här verktygen är väldigt vanliga och används av många andra tjänster, men det finns nackdelar med dem och vi är måna om att du förstår hur din data används.

Offentlighet och personuppgifter

Hur hanteras mina personuppgifter?
Dina personuppgifter hanteras med största försiktighet. Din epostadress och namn lagras i vår databas. Du har rätt att begära att få ta del av de uppgifter som finns registrerade om dig genom att kontakta vårt personuppgiftsombud.
Hur hanteras min information hos FixaMinGata?
Vi kommer att visa en rapports ärende och information publikt. Vi kommer dock inte att visa din e-postadress eller ditt namn, om du inte ger oss tillsånt att visa ditt namn.
Hur hanteras min information hos kommunen?
All information du anger kring ett problem kommer att skickas till berörd kommun. Alla handlingar som inkommer till en kommun betraktas som offentliga och därmed kommer också alla rapporter från FixaMinGata att vara offentliga via den berörda kommunen.

Sekretess

Vem ser min epostadress?
Om du rapporterar ett problem kommer vi att skicka din information och information om problemet till den kommun som är ansvarig för det område där du lokaliserat problemet. Förutom kommunen, som givetvis får se din epostadress, kommer personer som är ansvariga för tjänsten FixaMinGata att kunna se din epostadress. Ingen kommer att använda din epostadress för något annat än för att kunna administrera FixaMinGata. Vi kommer inte ge ut eller sälja din epostadress till någon annan om vi inte blir tvingade till det av domstol. Ditt namn, som du anger det, kommer inte att publiceras om du inte vill att vi publicerar det. Observera dock att om du skriver ditt namn någon annan stans, exempelvis i informationen om en rapport, kommer det att bli publik synligt.
Kommer ni att skicka spam?
Aldrig. Vi kommer att skicka brev till dig om någon lämnar en uppdatering på ett problem som du rapporterat, och skicka dig ett frågeformulär fyra veckor efter din rapportering där vi frågar om uppdatering. Vi kommer endast att skicka brev i relation till ditt problem.

Kakor

För att göra våra tjänster lättare och mer användbara skickar vi ibland små datafiler till din dator eller mobiltelefon. Dessa kallas för kakor och de flesta webbplatser använder dem. Vi använder den här informationen för att, till exempel, komma ihåg när du har loggat in så att du slipper göra det på varje sida, och för att mäta hur tjänsten används så att vi kan förbättra den. Nedan ger vi en lista med de kakor som den här tjänsten använder.

NamnInnehållGiltighet
fixmystreet_app_sessionA slumpvis strängRaderas när webbläsaren stängs, eller efter fyra veckor om “Håll mig inloggad” är valt